Na początku października odrestaurowany film „Wielka Droga” Michała Waszyńskiego został trzykrotnie zaprezentowany w Brazylii. Prezentujemy relację ze spotkań z polską kulturą i historią w największym kraju Ameryki Południowej
21 października film „Biały ślad” z 1932 w reż. Adama Krzeptowskiego zostanie pokazany w ramach pozakonkursowej sekcji „Tatry – POLSKA” podczas 8. edycji Ulsan Ulju Mountain Film Festival, który odbędzie się w dniach 20-29 października 2023 roku w Korei Południowej
Film Pawła Chmielewskiego wejdzie do kin już 10 listopada. Polityczny thriller, dziejący się w małym polskim miasteczku, został zainspirowany prawdziwymi wydarzeniami. Jego koproducentem jest Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny
Do 6 listopada trwają zapisy do tegorocznej edycji Olimpiady Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej. Temat tegorocznej edycji: „Psychologia w filmie i mediach”.
Tegoroczna edycja Święta Niemego Kina to 11 pokazów filmów niemych z drugiej i trzeciej dekady XX wieku, do których muzykę wykona czołówka polskich wykonawców jazzowych i alternatywnych
Już niebawem 14. edycja Festiwalu Kamera Akcja, z którym kolejny rok mamy przyjemność współpracować jako oficjalny partner
Nowy film Andrzeja Jakimowskiego „Uśmiech losu” otworzył w piątek 6 października 39. Warszawski Festiwal Filmowy. Była to światowa premiera filmu
7 października w Tbilisi, podczas festiwalu „Tbilisi International Archival Film Festival” w gruzińskim Archiwum Narodowym odbędzie się pokaz odrestaurowanego filmu „Wielka Droga” w reżyserii Michała Waszyńskiego. Festiwal potrwa od 4 do 7 października 2023
Już w najbliższych dniach kolejne pokazy „Wielkiej Drogi” w Brazylii. 3 października pokaz odbędzie się w Kurytybie, gdzie znajduje się jedno z największych skupisk polonijnych na świecie, a 6 października w Rio de Janeiro
28 września 2023 w Hajfie w Izraelu rozpocznie się wystawa plakatów filmowych ze zbiorów FINA autorstwa polskiego grafika Wiktora Sadowskiego. Wystawa potrwa do 7 października. FINA jest współorganizatorem wystawy. Zapraszamy do lektury tekstu kuratorskiego Hagaya Hacohena z Instytutu Polskiego w Tel Awiwie