Ulsan Ulju Mountain Film Festival to pierwszy międzynarodowy festiwal filmów górskich w Korei Południowej, poświęcony prezentowaniu i promowaniu filmów i kultury związanych z górami, przygodą, eksploracją, naturą i środowiskiem. Polska jest w tym roku Krajem Gościnnym UMFF. Sekcja Tatry – Polska jest gościnną sekcją krajową, przedstawiającą wspaniałą twórczość polskich filmowców dotyczącą obszarów wiejskich i życia na łonie natury. Dzięki tej specjalnej sekcji widzowie dowiedzą się więcej o polskim sposobie tworzenia filmów oraz życia i kultury.
Z programem festiwalu można się zapoznać na jego stronie internetowej.
Biały ślad, 73 min, 1932, reż. Adam Krzeptowski
Na skraju tatrzańskiej wsi, w chacie po rodzicach, mieszka rodzeństwo – Zośka i Władek. Przez cały tydzień ciężko pracują, a w niedzielę, odświętnie ubrani, idą do kościoła. Zośka spotyka tam Jaśka, w którym jest skrycie zakochana. Jasiek darzy uczuciem Hankę, która po ukończeniu szkoły, wróciła w rodzinne strony. Hanka jednak zainteresowana jest Andrzejem, świetnym narciarzem. Pewnego dnia idzie z nim w góry. Zostają zasypani przez lawinę. Jasiek odnajduje Andrzeja. Do akcji poszukiwania Hanki rusza GOPR. Bez rezultatu. Zrozpaczony Andrzej sam idzie w góry. Nad ranem odnajduje go Zośka i zabiera do swojej chaty. Czeka tam już Hanka, odnaleziona przez Władka. Młodzi padają sobie w objęcia. Jasiek, który stracił nadzieję na zdobycie serca Hanki, żegna się z Zośką i wyrusza „białym śladem”, by w górach znaleźć ukojenie.
Biały ślad to jeden z filmów odrestaurowanych cyfrowo w ramach Projektu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Dla polskich widzów został udostępniony za darmo i bez reklam w portalu Ninateka.
Ilustracja: kadr z filmu Biały ślad, reż. A. Krzeptowski, źródło: PD / Narodowe Archiwum Cyfrowe