FINA na ucho | Cykl koncertowy
W ramach koncertów w siedzibie Instytutu przy ulicy Wałbrzyskiej występują składy jazzowe, zespoły rockowe, awangardziści. Wszystkie koncerty są rejestrowane, a ich nagrania udostępniane na portalu ninateka.pl
2022
- 24.02 Komeda Exposed! | Kuba Więcek i Piotr „Pianohooligan” Orzechowski
- 17.03 Yumi Ito
- 24.03 Piotr Damasiewicz Into The Roots
- 7.04 Mateusz Pałka i ShockolaD
2021
2020
-
- 21.12 Mela Koteluk i Kwadrofonik | FINA Na Ucho online
- 17.12 Sutari | FINA Na Ucho online
- 26.11 Kwartludium | FINA Na Ucho online
- 22.10 Sundial feat. Irek Wojtczak | FINA Na Ucho
- 24.09 Algorythm feat. Tomasz Chyła | FINA Na Ucho
- 28.05 / 25.06 Coals / Dłonie, Lemiszewski & Olter | FINA Na Ucho online
- 6.02 Polmuz | FINA Na Ucho
- 30.01 Wacław Zimpel | FINA Na Ucho
2019
2018
-
- 13.12 Franciszek Pospieszalski Sextet | FINA na ucho
- 8.11 Artur Majewski / Patryk Zakrocki | FINA na ucho
- 4.10 Buba Badjie Kuyateh & Michał Górczyński | FINA na ucho
- 6.09 Jachna / Mazurkiewicz / Buhl | FINA na ucho
- 21.06 BNNT | FINA na ucho
- 17.05 Adam Repucha | FINA na ucho
- 13.04 Kapital & Richard Pinhas | FINA na ucho
- 22.02 EABS | FINA na ucho
- 16.01 Miłosz Pękala – Monoperkusja | FINA na ucho
18 listopada to dzień premiery koncertowego albumu jazzowego tria RGG. Płyta Endorfina została zarejestrowana w 2019 roku w siedzibie FINA przy Wałbrzyskiej 3/5 w Warszawie w ramach koncertu z cyklu FINA na ucho, a od piątku można ją także kupić w naszym sklepie. Jesteśmy współwydawcą albumu!
Kup płytę RGG Endorfina w naszym sklepie!
– wersja z przezroczystą płytą winylową
– wersja z czarną płytą winylową
Album Endorfina zespołu RGG jest zapisem spontanicznego aktu improwizacji, powstałej tu i teraz, niepowtarzalnej energii, będącej kompilacją szeregu doświadczeń, jakie artyści RGG budowali przez dwie dekady swojej dotychczasowej drogi artystycznej. Nagranie miało miejsce 10 października 2019 roku w ramach cyklu koncertowego Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego zatytułowanego FINA na ucho.
Wydawnictwo płytowe, łączące w sobie unikatową kombinację nośników LP oraz CD jest wspólną inicjatywą artystów ze współwydawcami: Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym oraz Voicemusic – jazzowym odłamem Music Corner Records.
Lista utworów
LP (strona A):
1. I 18:12
LP (strona B):
2. II 19:25
CD:
1. I 18:03
2. II 34:26
O zespole RGG
RGG to trio fortepianowe, obchodzące w tym roku 21-lecie swojej działalności z dorobkiem 13 płyt. W palecie kilkunastu rozpoznawalnych w kraju jazzowych triów fortepianowych RGG zajmuje szczególną pozycję. Łukasz Ojdana (fortepian), Maciej Garbowski (kontrabas), Krzysztof Gradziuk (perkusja), to muzycy o rzadko spotykanej świadomości tego, co robią i do jakiego celu dążą. Sytuują się wyraźnie w przestrzeni nie tylko jazzu, ale też współczesnej muzyki improwizowanej, o zabarwieniu europejskim.
RGG to trio perfekcjonistów, którzy pojedynczy dźwięk, sposób jego wydobycia i jego kontekst brzmieniowy, traktują jako wartość samą w sobie. Muzyka RGG wymyka się klasyfikacjom, bo członkowie zespołu unikają głównego nurtu, łatwych rozwiązań i oczywistego repertuaru. Łukasz Ojdana, Maciej Garbowski i Krzysztof Gradziuk z niespotykaną konsekwencją i uporem tworzą własną wizję przestrzeni muzycznej, która w oczywisty sposób przekracza granice jazzu.
Skład zespołu:
Łukasz Ojdana – przedstawiciel najmłodszej generacji muzyków europejskich. Artysta postrzegający kulturę brzmienia i osobowość twórcy jako nadrzędne elementy budulcowe wyrazistego muzycznego charakteru, w którym inspiracja wyraźnie dystansuje pojęcie naśladownictwa stylu mistrzów. Inspiracje młodego pianisty rozpościerają się w szerokim zagadnieniu sztuki dotykając obszarów literatury, filozofii, teatru i duchowości.
Maciej Garbowski – reprezentant polskiej myśli kompozytorskiej w której wyraźne wpływy technik kompozytorskich charakterystycznych dla języka Lutosławskiego czy Pendereckiego syntezują z muzyczną erudycją i kontrabasową wirtuozerią. Garbowski zasłuchany w muzyce XX wiecznych twórców eksploruje zagadnienie melodyki i harmoniki wplatając w nią słowiański liryzm i autorski charakter przepełniony wrażliwością i subtelnością.
Krzysztof Gradziuk – esteta perkusyjnego brzmienia, kolorysta i kreator melodii, artysta bezkompromisowy i poszukujący nowych ścieżek rozwoju w zgodzie z własnym poczuciem artystycznego smaku. Abstrakcyjność perkusyjnej treści w zestawieniu z elastycznością i wirtuozeria potęguje wrażenie niekonwencjonalnej sztuki gry określając artystę mianem jednego z bardziej oryginalnych perkusistów współczesnej, europejskiej sceny muzycznej.