Projekt
Games for Impact | Festiwal gier zaangażowanych społecznie

Games for Impact | Festiwal gier zaangażowanych społecznie

Zapraszamy na wydarzenie poświęcone jasnej stronie gier wideo, realizowane we współpracy z nowojorskim festiwalem Games for Change. Poznaj 30 starannie wyselekcjonowanych tytułów, które angażują graczy w dyskusję o ekonomii, wojnie, polityce czy zdrowiu psychicznym, a niekiedy w mierzalny sposób wspomagają procesy edukacyjne i terapeutyczne. W programie spotkania z twórcami, dyskusje w międzynarodowym towarzystwie, koncert z wizualizacjami z gier, stanowiska PC, VR i Hololens, a także warsztaty dla dzieci i rodziców.

ZAREJESTRUJ SIĘ NA GAMES FOR IMPACT 2020: https://gamesforimpact.pl/rejestracja/
WEJDŹ NA STRONĘ FESTIWALU: https://gamesforimpact.pl/

 

Gry zazwyczaj kojarzą się z rozrywką, ale aspiracje ich twórców od wielu lat sięgają znacznie wyżej. Współczesne gry pełnią znacznie więcej funkcji – diagnozują problemy społeczne, angażują graczy w dyskusję o ekonomii, wojnie, polityce czy zdrowiu psychicznym, a niekiedy wspomagają procesy edukacyjne i terapeutyczne, tym samym zmieniając świat na lepsze.

Kilka lat temu olbrzymi sukces odniosła gra This War of Mine polskiego 11 bit studios, opowiadająca o dramacie cywili w mieście pogrążonym w wojennym chaosie. Ogromne wrażenie na graczach wywarła gra That Dragon, Cancer – w której Amy i Ryan Green udokumentowali swoje zmagania z chorobą nowotworową syna oraz żałobę po jego śmierci. O depresji opowiadało polskie Indygo, a o dramacie wojennym widzianym oczami dziecka – świeżo wydane My Memory of Us.

Podczas Games for Impact chcemy porozmawiać o tym trendzie, poznać środowisko twórców gier z ludźmi ze świata edukacji, medycyny czy socjologii i wspólnie odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań. Czy gry zaangażowane są potrzebne? Czy mogą znaleźć swoje zastosowanie w medycynie czy edukacji? Do kogo są skierowane? I czy faktycznie można zmieniać świat poprzez gry?

Festiwal otworzą goście specjalni: Asi Burak z nowojorskiego Games for Change opowie o historii gier zaangażowanych, Jurriaan Van Rijsvijk z Games for Health Europe – o medycznych zastosowaniach gier, a Rafał Legiędź z Solidbrain o tym jak technologie VR/AR/XR mogą zmienić świat na lepsze. Inaugurację uświetni koncert zespołu JAAA! z wizualizacjami Karoliny Głusiec oraz montażem materiałów wideo z gier uczestniczących w festiwalu

Festiwal jest skierowany do kilku grup – mediów branżowych i głównego nurtu; twórców gier, zwłaszcza z sektora niezależnego, dla których Games for Impact może być miejscem wymiany pomysłów; instytucji, sponsorów i aktywistów z obszarów łączących się z tematem prezentowanych gier oraz graczy, którzy będą mogli poszerzyć swoją wiedzę o informacje uzyskane bezpośrednio od twórców.

Spot festiwalu

 

Games for impact | Spot

 

Piątek – 30 listopada

Changing the Game | Prezentacje keynote

18:00 Gry zaangażowane społecznie: historia ruchu – Asi Burak, Games For Change (USA)

18:20 Zabawa kontra powaga – perspektywa twórcy – Paweł Miechowski, 11 bit studios (PL)

18:40 Gry, które leczą – Jurriaan van Rijswijk, Games for Health Europe (NED)

19:00 Technologie VR/AR/XR i zmiana społeczna – Rafał Legiędź, Solidbrain (PL)

 

JAAA! Spektakl audiowizualny

20:30 Jaaa! – spektakl audiowizualny z wizualizacjami z wybranych gier uczestniczących w festiwalu

 

Sobota –  1 grudnia

Critical Gaming | Gry o brexicie, kryzysie migracyjnym i przemocy seksualnej

12:30 Prezentacje wideo: Not Tonight, Cloud Chasers: A Journey of Hope, The Game: The Game, Bury Me My Love

12:50 Prezentacje gier:

– Frostpunk. Miasto, które nie zamarzło, Paweł Miechowski, 11 bit studios (PL)

– Invisible Fist. Niewidzialna pięść wolnego rynku, Jan Cieślar, Failcore (PL)

– Solstice. Społeczność pod kloszem, Agnieszka Mulak, MoaCube (PL)

13:20 Rozmowę z udziałem twórców oraz Asiego Buraka (Games for Change) poprowadzi Paweł Frelik

 

Gaming the Archive | Gry o rewolucji francuskiej, I wojnie i mitach ludu Iñupiaq

15:00 Prezentacje wideo: Detention, My Child Lebensborn, Never Alone

15:20 Prezentacje gier:

– My Memory of Us. Baśń o Holocauście, Mikołaj Pawłowski, Juggler Games (PL)

– We. The Revolution. Sprawiedliwość, polityka, rewolucja, Dawid Ciślak, Polyslash (PL)

– Attentat 1942. Od historii do gry, Lukas Kolek (CZ)

– 11-11. Memories Retold. Głosy żołnierzy Wielkiej Wojny, Francois Rizzo, Digixart (FR)

16:00 Rozmowę z udziałem twórców oraz Joanny Kubickiej (Instytut Kultury Polskiej UW) poprowadzi Paweł Schreiber

 

Games for Health | Gry o depresji, śmierci, psychozie, ale też VR w terapii autyzmu

17:00 Video showcase: Hellblade Senua’s Sacrifice, Anamorphine, Smileyscope

17:15 Prezentacje gier:

– Em-pa-thy. Jak rozegrać procedury szpitalne, Thomas Lilge, gamelab.berlin (GER)

– Floreo. VR w terapii autyzmu, Sinan Turnacioglu, Floreo (USA)

– Indygo. Zrozumieć depresję, Aleksandra Jarosz, Pigmentum Game Studio (PL)

17:45 Rozmowę z udziałem twórców i Jurriaana van Rijswijka (Games for Health) poprowadzi Piotr Kubiński

 

That Dragon Cancer | Wieczór z Amy i Ryanem Greenami

19:00 Pokaz filmu | Thank you for playing, reż. Malika Zouhali-Worrall, David Osit, 2015, 80 minut

20:15 Rozmowę z Amy i Ryanem Greenami (USA) poprowadzi Patrycja Wanat

 

Warsztaty branżowe

Piątek 10.00 Mastering the Game | Warsztaty MKiDN

Zapraszamy na warsztaty MKiDN o ponownym wykorzystaniu dziedzictwa cyfrowego w grach i systemach wsparcia podatkowego dla twórców gier kulturowych.

Sobota 10.30  Gry jako narzędzie zmiany społecznej | Warsztaty School of Ideas

Warsztaty School of Ideas, podczas których porozmawiamy o tym, co i jak komunikują reguły gier, a następnie, korzystając z tej wiedzy, postaramy się zaprojektować gry planszowe poruszające tematykę społeczną.

 

Warsztaty dla rodzin i dzieci

Sobota 10.00 Pokażę Ci fajną historię | Warsztaty Visual Novel dla dzieci 8–12 lat

Visual Novel to specyficzny gatunek gier niekiedy nazywany cyfrowym komiksem. Podczas warsztatu dzieci zapoznają się z podstawami programowania oraz zyskają punkt wyjścia do tworzenia własnych, domowych produkcji.

 

Sobota 14.00, 16.00, 18.00 Średniowiecze i anatomia z Minecraftem | Warsztaty dla rodziców z dziećmi 8–10 i 10–12 lat

Dzieci wraz z rodzicami będą wspólnie poznawać edukacyjne walory Minecrafta i zgłębiać świat średniowiecznych mitów oraz ludzkiego ciała! Co ważne: to dzieci staną się liderami rodzinnych zespołów.

Sobota o 14.00 (Średniowiecze: 8–10 lat), 16.00 (Średniowiecze: 8–10 lat) i 18.00 (Anatomia: 10–12 lat).

 

Game Arcade | Salon gier PC/AR/VR

Usiądź przy komputerze lub załóż gogle VR/AR i samemu zapoznaj się z tytułami, które znalazły się w programie. Na specjalnie przygotowanych stanowiskach udostępnimy cały szereg gier i aplikacji, zarówno już wydanych, jak i wciąż czekających na premierę.

FINA
Organizator

Fundacja Indie Games Polska
Organizator

MKiDN
Partner
Projekt współfinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

School of Ideas
Partner

Games for Change
Partner medialny

Better Gaming Agency
Partner medialny

NTT System S.A. – właściciel marki HIRO
Partner technologiczny

LG
Partner technologiczny

Microsoft
Partner technologiczny

CD-Action
Patronat medialny

Charaktery
Patronat medialny

Girls in Tech
Patronat medialny

Graczpospolita
Patronat medialny

Filmweb
Patronat medialny

PIXEL
Patronat medialny

TOK FM
Patronat medialny

Rejestracja

Niestety limit miejsc na wszystkie wydarzenia został wyczerpany.

Osoby zarejestrowane prosimy o poinformowanie organizatora festiwalu o ewentualnej rezygnacji z udziału w wybranych wydarzeniach (e-mailem na adres bog@nina.gov.pl lub telefonicznie pod numerem 22 380 49 95).

W przypadku wszystkich wydarzeń festiwalowych osoby spóźnione mogą nie zostać wpuszczone na salę.

Korzystanie ze stanowisk z grami w sekcji Game Arcade jest bezpłatne i nie wymaga rejestracji.

Korzystanie z aplikacji VR i Hololens wymaga rejestracji, która będzie prowadzona podczas wydarzenia.

Rejestracja na wydarzenia w ramach festiwalu jest jednoznaczna z akceptacją regulaminu festiwalu.

Rejestracja na pokazy XR for Impact w ramach Game Arcade oznacza akceptację regulaminu pokazów VR i regulaminu pokazów Hololens.

Język

Tłumaczenie symultaniczne EN>PL i PL>EN będzie dostępne na wszystkich wydarzeniach poza warsztatami z Minecrafta, Visual Novel oraz Grach jako narzędziu zmiany społecznej.

 

Wydarzenie na Facebooku