REJESTRACJA ZAKOŃCZONA!
WEJDŹ NA STRONĘ FESTIWALU: https://gamesforimpact.pl/
Gry wideo coraz częściej opowiadają o najważniejszych i najbardziej złożonych kwestiach stojących przed społeczeństwami na całym świecie – zdrowiu psychicznym, nierównościach, konsumpcjonizmie, ekologii, migracjach, ideologiach, fake newsach. Stają się efektywnym narzędziami w rękach nauczycieli, edukatorów, aktywistów, polityków i badaczy.
Games for Impact to międzynarodowy festiwal poświęcony grom wideo, wykraczającym poza rozrywkę i mierzącym się z ważnymi tematami społecznymi. Pierwsza edycja odbyła się w 2018 roku i była pierwszym tego typu wydarzeniem w naszej części Europy. Zaprezentowaliśmy ponad 30 gier i doświadczeń XR, a naszymi gośćmi byli ważni przedstawiciele nurtu z całego świata, tacy jak Asi Burak (długoletni przewodniczący organizacji Games for Change) czy Ryan i Amy Green (twórcy wielokrotnie nagradzanej gry That Dragon, Cancer).
Obejrzyj reportaż z poprzedniej edycji Games For Impact:
Gamers For Impact 2020 (8–11 grudnia 2020)
Tegoroczna edycja, która ze względu na pandemię COVID-19 odbywa się w sieci, przechodzi od badania terytorium gier zaangażowanych do kwestii bardziej praktycznych. Położymy duży nacisk na budowanie powiązań między twórcami gier, innowatorami społecznymi, edukatorami i inwestorami, a także na użyteczną wiedzę, inspirujące studia przypadków i konkretne rekomendacje.
Główne tematy tegorocznego festiwalu to:
I. GRY DLA DZIECI I SZKÓŁ
Dowiesz się jak wybrać odpowiednią grę dla swojego dziecka lub klasy – ale też jak projektować gry dla młodszej publiczności i szkół.
Dzieci kochają gry wideo, ale ich rodzice i nauczyciele często podchodzą do nich podejrzliwie lub po prostu mają trudności w odnalezieniu się w tym medium. Z drugiej strony twórcy gier, którzy chcą dotrzeć do najmłodszych graczy, mierzą się z wyzwaniem, jakim jest balansowanie opłacalności i odpowiedzialnego projektowania.
Porozmawiamy o:
– uzależnieniu od gier i odpowiedzialnym projektowaniu
– mądrym wprowadzaniu gier do szkół
– biznesowej stronie gier dla dzieci
– wyborze odpowiedniej gry dla odpowiedniego wieku i wrażliwości dziecka
II. GRY DLA DEMOKRACJI I KRYTYCZNEGO MYŚLENIA
Dowiesz się, jak używać gier do budowania empatii, promowania krytycznego myślenia i różnorodności – ale też jak opowiadać o trudnych i złożonych tematach, aby twoja gra była bardziej interesująca.
Porozmawiamy o:
– projektowaniu doświadczeń, które naprawdę zmieniają graczy (i o tym jak znaleźć na to dowody)
– używaniu gier w kampaniach wymierzonych w stereotypy, mowę nienawiści czy fałszywe informacje
– budowaniu lepszych postaci reprezentujących mniejszości
– doświadczeniach menedżerów społeczności internetowych
III. DOSTĘPNOŚĆ TO UŻYTECZNOŚĆ
Dowiesz się, jak uczynić swoje gry dostępnymi dla ludzi z niepełnosprawnościami – i dlaczego wszyscy gracze docenią ten wysiłek.
Branża gier staje się coraz bardziej inkluzywna, otwierając się na wszystkich graczy, niezależnie od wieku czy sprawności. Mimo to wielu starszych graczy i osób z niepełnosprawnościami ma trudności w poruszaniu się w świecie gier. Z kolei wielu twórców zastanawia się, na ile będzie w stanie udźwignąć koszty zwiększania dostępności swoich produkcji.
Porozmawiamy o:
– najnowszych rozwiązaniach z zakresu dostępności
– zwiększaniu dostępności mimo niskiego budżetu
– projektowaniu dla osób z zaburzeniami wzroku lub słuchu
– projektowaniu dla starszych graczy
Dołącz do nas!
Jesteś twórcą gier, rodzicem, nauczycielem, edukatorem, animatorem społecznym, pracownikiem organizacji pozarządowej, aktywistą, politykiem, urzędnikiem, inwestorem, badaczem lub po prostu kimś, kto lubi gry z ambicjami wykraczającymi poza czystą rozrywkę?
REJESTRACJA ZAKOŃCZONA!
WEJDŹ NA STRONĘ FESTIWALU: https://gamesforimpact.pl/